Συμπεράσματα 1ης επιστημονικής ημερίδας του ΠΜΣ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της επιστημονικής ημερίδας με θέμα «Παιδαγωγική αξιοποίηση ψηφιακών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία» που διοργάνωσε το Π.Μ.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής – Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, υπό την αιγίδα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου την Παρασκευή 8 Απριλίου 2016 στο Κατάλυμα της Ισπανίας στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου.

Στην ημερίδα παρουσιάσθηκαν 17 ανακοινώσεις στις οποίες περιλαμβάνονταν

  • 4 κεντρικές ομιλίες διδασκόντων του Π.Μ.Σ. (των κ.κ. Σοφού Αλιβίζου, Τσολακίδη Κωνσταντίνου, Φωκίδη Εμμανουήλ και Κώστα Απόστολου)
  • 4 παρουσιάσεις ερευνών αποφοίτων του ΠΜΣ οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εκπόνησης των διπλωματικών εργασιών τους (του κ. Γιασιράνη Στέφανου υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Σοφού Αλιβίζου, της κ. Μπονιάτη Αντωνίας υπό την επίβλεψη της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Λιαράκου Γεωργίας, της κ. Περράκη Αργυρώς υπό την επίβλεψη του Επίκουρου Καθηγητή Κατσαδώρου Γεώργιου, του κ. Καραγεωργιάδη Αθανάσιου υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Αυγερινού Ευγένιου) και
  • 9 ομιλίες προσκεκλημένων ερευνητών και επαγγελματιών του χώρου (των κ.κ. Παγγέ Τζένης, Σπαντιδάκη Γιάννη, Καλδή Σταυρούλας, Ντρενογιάννη Ελένης, Δασκολιά Μαρίας, Κόττα-Αθανασιάδου Ευαγγελίας, Κουτρομάνου Γιώργου, Βασιλειάδη Βασίλειου, Παυλάκη Σοφίας)

 

Τις εργασίες της ημερίδας παρακολούθησαν συνολικά 150 άτομα τα οποία αποτελούνταν από προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές, εν ενεργεία και εν δυνάμει εκπαιδευτικούς, σχολικούς συμβούλους και στελέχη της εκπαίδευσης, καθηγητές Πανεπιστημίου καθώς επίσης και άλλοι ενδιαφερόμενοι οι οποίοι συμμετείχαν στον επιστημονικό διάλογο γύρω από την παιδαγωγική θεώρηση των ψηφιακών μέσων στη βάση της δομής, της λειτουργίας και του ρόλου τους στην εκπαιδευτική διεργασία.

Τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ημερίδα μπορούν να κατανεμηθούν σε τέσσερις άξονες

  • Ως προς την ανάδυση νέων τάσεων στη διδασκαλία, μέσα από τον επιστημονικό διάλογο διαφαίνεται μία αναβίωση βασικών εναλλακτικών μορφών διδασκαλίας από την προοδευτική παιδαγωγική που προωθούν ανοικτές μορφές μάθησης, διαφοροποιώντας τη διδασκαλία με την αξιοποίηση υπηρεσιών διαδικτύου και LMS κάτι που συχνά εφαρμόζεται στο πεδίο της μεικτής μάθησης (blended learning).
  • Ως προς τους νέους ρόλους που φαίνεται να καλούνται να υιοθετήσουν οι εκπαιδευτικοί, προκύπτει ότι, ενώ υπάρχει διάθεση πληθώρας υπηρεσιών διαδικτύου και λογισμικών που έχουν εκπονηθεί από ερευνητικές ομάδες στη βάση των νέων θεωριών μάθησης, το ζητούμενο παραμένει η διαδικασία ένταξης τους, ήτοι ο εκπαιδευτικός καλείται να ενεργήσει ως σχεδιαστής προκειμένου να προωθήσει την παιδαγωγικά τεκμηριωμένη ένταξή τους.
  • Ως προς τον αποτελεσματικότερο τρόπο παιδαγωγικά τεκμηριωμένης αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία, φαίνεται ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσα από θεματικά εστιασμένες ενδοσχολικές επιμορφώσεις με τη συμμετοχή μικρού αριθμού εκπαιδευτικών που θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές στη σχολική μονάδα.
  • Ως προς την ανάπτυξη του επιστημονικού διαλόγου, μέσα από αυτή τη διοργάνωση προέκυψαν ιδέες για νέα πεδία συνεργασίας ανάμεσα στα παιδαγωγικά, και όχι μόνο, πανεπιστημιακά τμήματα, στο πλαίσιο των οποίων προκύπτουν ερευνητικά ερωτήματα που μπορούν να διερευνηθούν μέσα από την εκπόνηση διπλωματικών εργασιών των μεταπτυχιακών φοιτητών μας.

 

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα

  • τους ομιλητές και όλους τους συμμετέχοντες για την παρουσία τους στην ημερίδα και τη συμμετοχή τους στον επιστημονικό διάλογο
  • τα μέλη της επιστημονικής, της οργανωτικής επιτροπής και της γραμματείας τη ημερίδας για την άρτια διοργάνωση
  • την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου για την παραχώρηση του Καταλύματος της Ισπανίας, ενός χώρου που χάρισε ιδιαίτερο χρώμα στην εκδήλωση, και ιδιαιτέρως τον μηχανικό της Εφορείας κ. Κωνσταντίνο Καπνουλά για την πολύτιμη βοήθεια που προσέφερε
  • την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου για την υποστήριξη που προσέφερε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης
  • την αρχαιολόγο κ. Πορτοκαλένια Βρατσάλη για την προσφορά της ξενάγησης των συμμετεχόντων στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου.

 

Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής και Διευθυντής του Π.Μ.Σ.
Καθηγητής Σοφός Αλιβίζος

Facebook
Scroll to Top